KOSTKA EDUKACYJNA XXL

KOSTKA EDUKACYJNA XXL

Kostka do gry XXL to ciekawa propozycja zarówno dla małych jak i starszych miłośników zabaw edukacyjnych.

Jako animatorzy sportowi, wykorzystaliśmy kostkę głównie do aktywnych zabaw  na świeżym powietrzu, ale z pewnością użyjemy jej nie tylko do ogródkowych animacji.

Kostka do gry spodobała się nie tylko nam, ale także dzieciom, które brały udział w pierwszych testach.

Poniżej kilka propozycji od zespołu MK team.

Pierwsza zabawa jest spokojna i można ją zaproponować zarówno do wykorzystania w pomieszczeniu, jak i na świeżym powietrzu.

„CHIŃCZYK”

W grę może grać od 2 do 4  graczy w różnym wieku. Zabawa jest prosta a celem graczy jest przejechanie dookoła planszy czterema pionkami z pozycji początkowych na końcowe. Pierwszy gracz, który tego dokona, wygrywa. Ruch w grze polega na przesunięciu na planszy dowolnego z własnych pionów o tyle pól, ile oczek zostanie wyrzuconych na kostce (1-6). Jeśli na docelowym polu znajduje się pion przeciwnika, to jest on usuwany i wraca do domu (jedną z początkowych pozycji), a jeśli znajduje się tam własny pion, to taki ruch jest niedozwolony. Wyrzucając szóstkę, gracz wykonuje dodatkowy ruch, ale nie może wykonać pod rząd więcej niż 3 takie ruchy. Aby wyjechać pionem z domu, konieczne jest wyrzucenie szóstki. Dowolny pion jest wtedy umieszczany na pierwszym polu planszy oznaczonym w kolorze pionów gracza. Jeśli gracz posiada wszystkie swoje piony w domu, to przysługują mu trzy próby na wyrzucenie szóstki wymaganej do wyjechania dowolnym z pionów. Zawodnicy zamiast rzucać zwykłą kostką, rzucają kostką XXL.

Druga zabawa jest przeznaczona do animacji plenerowych.

„WYŚCIGI DOOKOŁA CHUSTY ANIMACYJNEJ”

W grę może grać dowolna liczba graczy. Grę można rozegrać na dwa sposoby:

  1. Jeden z zawodników rzuca kostką, reszta zawodników ustawia się a linii startu i obiega chustę animacyjną tyle razy ile oczek było na kostce, wygrywa gracz, który dokona tego jako pierwszy. Na początku należy ustalić ilość kolejek, wszystko zależy od poziomu usportowienia zawodników.
  2. Jeden z zawodników rzuca kostką, pozostali zawodnicy kolejno ustawiają się w kolejce i biegną wokół chusty tyle kółek, ile oczek na kostce. Zawodnik, który rzucał kostką mierzy biegnącemu zawodnikowi czas na stoperze i zapisuje wynik. Zawodnik, który przebiegł najszybciej, wygrywa.

Nasza trzecia propozycja również jest przeznaczona do zabaw w ogródku.

„RZUCANIE WORECZKAMI DO TARCZY Z PUNKTAMI”

W grę może grać dowolna liczba zawodników. Zawodnicy kolejno rzucają kostką. Ilość oczek oznacza ilość rzutów woreczkiem do tarczy. Zawodnicy sumują punkty rzucone o tarczę. Można grać dowolną ilość rund. Zawodnik, który zdobędzie najwięcej punktów, wygrywa.

 

 

Jesteśmy zachwyceni nową propozycją Centrum AKSON i polecamy zakupy wszystkim, którzy lubią kreatywne zabawy ze swoimi pociechami.

#jestemAmbasadorem
Centrum Akson
Sklep Animatora

Komentarze (0)

    Dodaj komentarz